Vanliga frågor
Nedan hittar du några av vanliga frågor som vi får oftast gällande FlyttiStockholm.se, våra flyttjänster och våra samarbetspartner. Vi gör vår bästa att hålla denna sida uppdaterad med frågor och svar.
Har du frågor relaterade till vår företag, flytt, magasinering, flyttstäd och våra partners som du inte hittar svar för här på vår webbplats? Du är mer än välkommen att ta kontakt med oss med alla frågor du har så kommer vi göra vår bästa att besvara de snarast.
Hur funkar Flytt i Stockholm?
Vi samarbetar med några av Stockholms bästa flyttfirmorna, städfirmor och magasinerings firmor. När du skickar in en offertförfrågan så skickas den vidare till det mest passande företaget för detta uppdrag. Bara ett företag får tillgång till din offertförfrågan för att skicka därefter en offert.
Kostar det att få en offert?
Nej! Det är helt kostnadsfritt att göra en offertförfrågan och få offert från våra samarbetspartners. Du binder dig inte till något och har full frihet att fatta beslut om du vill ta hjälp av vår samarbetspartner efter att du fått offerten.
Hur snabbt kan jag få en offert?
Alla offerter skickas ut snarast som möjligt, oftast inom 24 timmar. Ibland så kan det dröja upp till 3 arbetsdagar innan du får en offert beroende på storleken av uppdraget och var uppdraget är. Ibland kommer det in stora volym av offertförfrågningar vid olika flyttsäsonger vilket kan också påverka tiden tills du har en offert från vår leverantör.
Har era flytt leverantörer F-Skatt?
Självklart, alla FlyttiStockholm.se flytt leverantörer har F-Skatt.
Har era flytt leverantörer Yrkes-Trafiktillstånd?
Ja. Alla våra flyttleverantörer som vi samarbetar med har Yrkes-Trafiktillstånd.
Har era flytt leverantörer försäkring?
Ja. Vi kollar alltid att det finns en försäkringsbevis innan vi påbörjar samarbeta med flyttföretag.
Kan jag få offert för flytt utanför Stockholm?
Så länge flytten sker till Stockholm eller från Stockholm så kan du skicka en offertförfrågan så kommer vi göra vårt bästa för att hitta lämpligaste företaget för ditt flytt.
Notera: Du bör kontakta oss åtminstone 20 dagar innan såna här flytt.
Kan jag låna eller köpa kartonger ?
Självklart. Du kan låna kartonger kostnadsfritt i samband med inbokad flytt.
Vill du hellre köpa kartonger och ha dessa kvar kan du skriva det i offertförfrågan och antal kartonger du vill köpa så inkluderas även priset för kartonger i offerten.
Hur vet jag om jag har möjlighet till rutavdrag?
På Skatteverkets webbplats kan ni som privatperson logga in med t.ex. mobil BankID för information.
Klicka här för att läsa mer på Skatteverket och se information om ditt rutavdrag.